• Home »
  • Nieuws »
  • 7 jaar Fiscale bewaarplicht. Hoe zit dat ook al weer?

7 jaar Fiscale bewaarplicht. Hoe zit dat ook al weer?

De bewaarplicht: de meeste ondernemers weten het wel: als ondernemer moet je 7 jaar lang alle administratie bewaren. In de wet staat het zo, dat je boeken, bescheiden en gegevensdragers, die voor de belastingheffing van belang zijn, bewaren. Toen we alles nog in ordners stopten was dat geen probleem: alles, zelfs een kladje moest je bewaren. Dat behoorde allemaal tot de administratie.

Nu gaat veel digitaal. Hoe zit het dan met de bewaarplicht?

Maar tegenwoordig worden documenten ook veelal digitaal ontvangen. En hoe moet je die documenten dan bewaren? Of je wilt af van je ordner met documenten. Kun je dan zo maar een digitale kopie van het document op slaan en het origineel weg gooien? Den modernen mensch zou zeggen: daar maken we geen probleem van. Maar de Belastingdienst denkt daar weer anders over.

Wat zijn nu de regels?

Albert van Ruijven-Rojek heeft voor Twinfield / De online accountant uitgezocht hoe de actuele stand van zaken is. Hij kwam tot de conclusie dat er bij de fiscale bewaarplicht nog behoorlijk wat komt kijken. In zijn blog legt hij precies uit hoe de bewaarplicht in elkaar steekt.

 

Reageren is niet toegestaan.